Ko vertas geras dizainas?

2017 m. liepos 31 d. - Marija Krasnovskytė

Viskas, kas yra aplink mus, dizainas. Čia atsakymas tiems, kuriems kyla klausimas, ką gi dizaineriai veikia ir kuo dizainas skiriasi nuo meno. Plakatai, pakuotės, žaidimai, logotipai, net jūsų batai, ar dušo užuolaidos, yra dizaino pavyzdys, kuris, žinoma, nebūtinai yra geras. Dizainas – tai tik viena iš meno krypčių, kuri dažniausiai yra pritaikyta komerciniams tikslams.

Įsivaizduokite, kad turite šlepetes, kurios buvo pagamintos konvėjeriuose. Kai jos plyšta greitai ir nebrangiai nusiperkate naujas – kokiame nors prekybos centre prie namų. Grafinio dizaino kontekste tokių darbų, kaip ankščiau minėtasis, taip pat yra nemažai: internete, gatvėje, parduotuvėse. Svarbu, jog dizainas būtų iššaukiantis. Taip yra pamirštamos detalės, kadangi trūksta laiko ir noro pabrėžti gaminio kokybę. Visas dėmesys yra skiriamas bendrai visumai. Didžiausia antraštė, atsitiktinai parinktas šriftas (kuo storesnis, tuo labiau matomas), nesuderinti šriftų tarpai, ryškios spalvos atrodo, jog viskas rėkte rėkia – „žiūrėkite į mane.“ Tikslas – pagauti auditorijos momentinį dėmesį ir reklamuoti produktą.

Dabar įsivaizduokite, jog turite patogius, rankų darbo odinius batus. Žinoma, jų teko paieškoti, nes paprastoje parduotuvėje, šalia namų, neradote. Investavote pinigus ir laiką į jų paiešką. Tačiau nesudvejojote, kad norite juos įsigyti, avėti ir džiaugtis. Vėlgi, žiūrint iš grafinio dizaino pusės, toks dizainas egzistuoja! Jis pirmiausia yra skirtas sukurti gerą „user experience“, o tik vėliau reklamuoti. Visa dizaino kompozicija skamba darniai – tekstas, spalvos, tarpai tarp žodžių ir raidžių, iliustracija – viskas atrodo lyg meno kūrinys. Sukurti tokią dizaino harmoniją užtrunka laiko, vyksta kūrybinis procesas, nes skiriamas ypatingas dėmesys detalėms.

Puikūs dizaino pavyzdžiai yra šveicarų kilmės dizainerio Josef Müller-Brockmann plakatai, kurie atrodo harmoningai ir atlieka savo funkciją – reklamuoja renginius. Atkreipkite dėmesį, jog spalvos dera tarpusavyje, teksto dydžių skalė plati, antraštė dominuoja visoje kompozicijoje, taip sukuriama kompozicijos hierarchija, kuri suteikia harmonijos visumai. Paprasta ir įtaigu.

plakatas

Sekti naujausias gero dizaino tendecijas galite ignant.com. Šiame tinklalapyje rasite daugiau kokybiškų darbų. Pradėsite pastebėti skirtingus stilius, technikas, tematikas ir taip lavinsite savo suvokimą apie gero dizaino estetiką. Kodėl verta atkreipti dėmesį į šiuos darbus? Iš pirmo žvilgsnio jie atrodo paprasti, tačiau komunikuoja gerą toną, išbaigtumą ir patogumą. Geras dizainas pasižymi tuo, kad tu jo neanalizuoji, o mėgaujiesi. Visgi dizaino funkcija yra papildyti žinutę, supaprastinti turinį, kad tik vartotojui būtų aiškiau ir kuo sklandžiau perteikta mintis.

Norint sukurti gerą dizainą svarbiausia sutelkti dėmesį į kokybę, „user experience“ ir vystyti vizualą taip, lyg jis turėtų meninę vertę. Reklama dizaine svarbi, bet ji neturėtų užgožti dizaino kompozicijos. Kreipkite dėmesį į detales, atsirinkite tai, ką norite matyti ir tai, ką esate priversti matyti. Tobulinkite savo skonį ir taip įvertinsite, jog kokybė visuomet yra geriausia investicija.